Уроки добра. Частина 1
Відповідно до щорічної акції Міжнародного центру гуманної педагогіки протягом березня 2021 року у закладах освіти Золотоніської ОТГ педагоги провели Уроки Добра.
За рішенням Міжнародного центру у цьому році Уроки Добра присвячені 90-річному ювілею педагога гуманіста Шалви Олександровича Амонашвілі.
Ми живемо у часи випробувань та життєвих труднощів і кожен з нас проходить свій життєвий шлях, який веде до гуманізму як головної умови виховання. Гуманна педагогіка завжди особливу увагу приділяла питанням виховання любові, добра та гідності в людині.
У цьому році Всеукраїнська Асоціація Гуманної Педагогіки разом з Міжнародним Центром Гуманної Педагогіки запропонувала провести Уроки Добра під загальною назвою «Час Любити».
«Найкраще процес виховання відбувається тоді, коли виникає духовна спільність між учителем та учнем, вихователем та вихованцем, – пише Ш.О.Амонашвілі, – У цій спільності образи перетікають із одного світу в інший без будь-якого посередництва, ніби самі собою».
Тому головною умовою проведення гуманного уроку є плекання духовної спільності між учителем і учнями у щоденній освітній діяльності. У ході зазначеного уроку у дітей формуються людські якості: чуйність, доброзичливість, правдивість, співпереживання, співчуття, уважність до іншого, чистота.
СШ №1
У початкових класах Золотоніської спеціалізованої школи #1 були проведені Уроки добра та любові, під час яких діти переконалися у важливості добрих справ у житті.
СШІТ №2
Добро живе серед людей, у серці, в душі людини, в її усмішці.
Клас. 4-А клас НУШ.
Автор: Назарова Альона Михайлівна, вчитель початкових класів, вища категорія.
Золотоніська спеціалізована школа №2 інформаційних технологій Золотоніської міської ради Черкаської області.
Готуючись до уроку, керувалась словами Василя Сухомлинського:«Якщо вчитель став другом дитини, якщо ця дружба осяяна благородним захопленням, поривом до чогось світлого, розумного, у серці дитини ніколи не з’явиться зло».
ЗОШ №3
Урок починається з інсценізації притчі «Чотири свічки». Діти зрозуміли, довели і сподіваються на те, що у нас буде завжди панувати МИР, ЛЮБОВ, ВІРА і НАДІЯ.
І потрібно вірити, що Любов, Добро все переможуть.
від них іде нове життя у світ…
Під час практичної роботи лікували «чорне серце», яке захворіло. А вилікувати можна його тільки, поселивши в нього добрі слова-ліки. Тому учні писали на маленьких сердечках хороші слова (любов, довіра, ввічливість, краса, надія, щедрість…) і селили їх у хворе серце.
І ще раз переконалися, що тільки добрими словами можна вилікувати хворе серце.
В наступній вправі дізналися, яку роботу виконує Доброта, що вона творить чудеса і живе в доброму серці.
В кінці уроку учні стали в коло і заспівали пісню «Дорогою Добра»
Тож на уроці діти уточнили і розширили поняття про доброту, щирість, що добро твориться просто.
«Твори добро.
І ні у кого не питай дозволу.
Бо над твоїм добром ніхто не має власті».