A A A K K K
людям з порушенням зору
Комунальна установа
«Золотоніський центр професійного розвитку педагогічних працівників»
Золотоніської міської ради Черкаської області

10 особливостей викладання у воєнний час

Дата: 28.03.2022 14:47
Кількість переглядів: 33

Фото без опису

Усе більше школярів повертаються до навчання в дистанційному форматі. Одні вважають, що під час війни не до навчання, а інші, що діти мають продовжувати навчання. Психологи і вчителі підтримують відновлення навчання, але дистанційка в умовах воєнного стану має відрізнятися від тієї, що проходила під час карантину. Поговоримо про деякі відмінності й особливості.

1. Заняття не мають бути класичними уроками за темами програми. Насамперед дітям потрібна підтримка і спілкування з людиною, якій вони довіряють і яка їм нагадує про довоєнний час, і тільки потім повторення матеріалу і засвоєння нових знань. Навчальний план варто переглянути. Щось залишити без уваги, а щось повторити чи закріпити. Підхід має бути гнучкішим.

2. Варто по максимуму уникати всього, що може викликати в дітей стрес – об‘ємні домашні завдання, оцінки, облік відвідування тощо, – і з розумінням ставитися до неуважності й пасивності під час онлайн-уроків. Стрес, який пережили й переживають діти, впливає на когнітивні функції мозку, зокрема увагу та пам’ять.

3. Не дивуйтеся, якщо діти демонструють поведінку, яка властива меншим за віком учням. Не докоряйте учням за це. Якщо помітили, що дитина тривожна чи панікує і ви з цим не справляєтесь, обережно зверніть увагу батьків на це. Дізнайтеся більше про психологічну підтримку дітей, пропонуйте вправи для психоемоційної стабілізації школярів, багато з яких є в Telegram-каналі «Підтримай дитину».

Платформа https://tellme.com.ua/ надає онлайн безкоштовну психологічну допомогу не лише  дорослим, а й дітям. Усе, що потрібно, це коротко описати проблему, і спеціаліст зв'яжеться з вами.

4. Підготовка до уроків теж тепер має відрізнятися. Психологи радять уникати текстів, прикладів, задач тощо, які якось пов’язані з неприємним воєнним досвідом. Аудіосупровід для презентації ні в якому разі не має нагадувати звук літака в небі чи сирени. А ігри, щоб не були пов’язані з руйнуванням. Замість домашніх завдань спробуйте запропонувати проєктну роботу, пов’язану з актуальною ситуацією в країні і дотичною до вашого предмета.

5. Визначте план дій на випадок повітряної тривоги з колегами в вашому районі, зокрема, як і куди ви будете переносити уроки. Якщо тривога була вночі, і всі не виспалися, можливо, варто розпочинати уроки у пізніший час. Нагадуйте дітям правила безпеки.

6. Дітям і підліткам зараз потрібно більше говорити! Розмовляйте з ними про війну. Розпитуйте, як в них справи. Будьте готові відповідати на складні запитання на кшталт, коли закінчиться війна, коли ми зможемо повернутися додому і як захищати Україну вже зараз (добре вчитися, щоб бути здатним розбудовувати її і відновлювати знищене та понівечене загарбниками). Приблизні відповіді на найпоширеніші запитання дивіться нижче в наших матеріалах. Говоріть з ними й вислуховуйте, навіть якщо прийдеться пожертвувати уроком.

Джерело: https://osvitanova.com.ua/posts/5344-10-osoblyvostei-vykladannia-u-voiennyi-chas 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень