Проєкт Всеукраїнського фонду "Крок за кроком" «Психолого-педагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайних ситуацій»
КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» (інститут) та педагоги двадцяти закладів дошкільної освіти Черкаської області активно долучилися до проєкту ВФ «Крок за кроком» за підтримки Дитячого фонду ООН в Україні (ЮНІСЕФ) «Підтримка педагогів закладів дошкільної освіти та супровід дітей у надзвичайній ситуації». Проєкт сприяв широкому інформуванню педагогічних працівників закладів дошкільної освіти з питань необхідних для створення, підтримки та розвитку здорового, безпечного, розвивального, інклюзивного середовища та надання психолого-педагогічної підтримки учасникам освітнього процесу (педагогам, батькам та вихованцям) в умовах надзвичайних ситуацій, зокрема пов’язаних з воєнними діями на території України.
Реалізація проекту здійснювалася за трьома напрямками.
Перший – це навчання педагогів ЗДО за програмою «Психолого-педагогічна підтримка дітей, батьків та педагогів в умовах надзвичайних ситуацій», яку здійснювали тренери інституту Ксенія Ванько та Алла Сіренко (листопад-грудень 2023 року)
Другий – це практичні зустрічі з батьками, які проводили під кураторством Ксенії Ванько, методиста інституту педагоги-інструктори і серед них - практичні психологи Золотоніської громади: Юлія Михайлик (Золотоніський ЗДО «Берізка») та Лілія Снісаренко (Золотоніський ЗДО «Калинка»). Протягом десяти зустрічей батьки навчалися нормалізувати емоції і поведінку дітей, як правильно реагувати, коли дитині наснився кошмар, вона плаче або кричить уві сні, як розмовляти з маленькими дітьми про війну, як підтримувати дитину, яка сумує. Вони ознайомилися з техніками зцілення для дітей та дорослих, зі способами підтримки себе та вправами, які допомагають формувати власну стійкість, з простими техніками вислуховування та ефективної взаємодії з дитиною, з поняттям «екологія сну». Батьки також отримали алгоритм підтримки дитини та ознайомились із вправами реагування на дитячий гнів.