Стратегія центру
«Затверджую»
Начальник відділу освіти О.М.Строкань
______ вересня 2020 року
Стратегічний
план розвитку
КОМУНАЛЬНОЇ УСТАНОВИ
«ЗОЛОТОНІСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ» ЗОЛОТОНІСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Комунальна установа «Золотоніський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Золотоніської міської ради Черкаської області - це юридична установа, яка сприяє професійному розвитку педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти та інклюзивно-ресурсного центру.
Мета стратегії розвитку центру
Визначити перспективи розвитку центру як установи, сприяє підвищенню професійної компетентності педагогічних працівників закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти та інклюзивно-ресурсного центру шляхом консультативно-методичної та інформаційної діяльності відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.
Провідна ідея центру
Створити умови для розвитку творчої ініціативи та академічної свободи педагогів в пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності для надання якісних освітніх послуг.
Філосовські засади успіху
Український філософ Григорій Сковорода на питання «Який шлях веде до справжньої людини? Відповідав: «Пізнай себе, спрямуй себе, створи себе». Розвиток – це самоствердження особистості.
Принципи діяльності
Організація діяльності центру ґрунтується на принципах визначених статтею 6 Закону України «Про освіту», зокрема:
- людиноцентризм;
- науковий характер освіти;
- академічна доброчесність та академічна свобода;
- гуманізм, демократизм, сприяння навчанню впродовж життя.
Функції центру
-
Прогностична – враховує перспективи розвитку освітньої галузі і спрямована на використання в педагогічній практиці сучасних наукових психолого-педагогічних досягнень та інноваційних технологій;
-
Компенсаторна – передбачає надання педагогічним працівникам інформації, яка не була отримана ними під час здобуття вищої педагогічної освіти;
-
Інформаційно-коригувальна – спрямована на корекцію й оновлення інформації, яка постійно змінюється у результаті розвитку науки та впровадження інформаційно-комунікаційних технологій;
-
Трансформаційна – відбір і методичне опрацювання сучасних наукових досягнень у галузі освіти та надання рекомендацій педагогам щодо їх трансформування в педагогічну практику навчальних закладів;
-
Моделююча – моделювання змісту, форм і методів підвищення фахової кваліфікації педагогічних працівників.
Основні напрями та завдання діяльності
-
Надання консультативно –методичної підтримки педагогічним працівникам з питань планування та визначення траєкторії їхнього професійного розвитку, проведення супервізії, розроблення внутрішніх документів закладу освіти, освітніх програм, навчальних програм з навчальних предметів (інтегрованих курсів) а також особливостей організації освітнього процесу у закладах освіти за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;
-
Професійна підтримка педагогічних працівників з питань впровадження компетентісного особистісно-орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій;
-
Сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, зокрема шляхом:
-Координації діяльності професійних спільнот педагогічних працівників(методичних об’єднань, творчих груп тощо);
- Узагальнення та поширення інформації з питань професійного розвитку педагогічних працівників;
- Формування баз даних програм підвищення кваліфікації, інших джерел інформації(веб-ресурсів) необхідних для професійного розвитку педагогічних працівників, та їх оприлюднення на власному веб-сайті;
- Надання психологічної підтримки педагогічним працівникам;
- Взаємодія та співпраця з місцевими органами виконавчої влади, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами та установами забезпечення якості освіти, закладами освіти, міжнародними та громадськими організаціями, засобами масової інформації з питань діяльності Центру;
- Узагальнення та поширення інформації з питань професійного розвитку педагогічних працівників; забезпечення проведення конкурсів педмайстерності та виставок інноваційної діяльності;
- Формування та оприлюднення на власному веб-сайті бази даних програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, інші джерела інформації (веб-ресурси), необхідні для професійного розвитку педагогічних працівників;
-Забезпечення надання психологічної підтримки педагогічним працівникам;
- Організація та проведення консультування педагогічних працівників, зокрема з питань:
- Планування та визначення траєкторії їх професійного розвитку;
проведення супервізії; експериментально-дослідницької роботи та проектної діяльності;
-Розробка документів закладу освіти;
-Особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;
-Координація діяльності методичного кабінету при закладах освіти, міських методичних спільнот педагогів, удосконалення форми і методи підвищення кваліфікації, в тому числі і дистанційні;
-Здійснення проведення моніторингів освітньої діяльності з метою удосконалення системи роботи щодо професійного зростання педагогів;
-Здійснення організації апробації навчально-методичного забезпечення закладів освіти;
-Вивчення потреби і надання практичної допомоги молодим спеціалістам та іншим працівникам, у тому числі в період атестації; надання на звернення відділу освіти оцінки якості освітньої роботи педагогів, що атестуються, тощо;
- Організація консультативної роботи з резервом керівних кадрів;
- Сприяння підготовці та навчанню до проведення ЗНО та забезпечення його організації;
- Проведення масових заходів, спрямованих на поширення інформації щодо дослідно-експериментальної, науково-пошукової та інноваційної діяльності закладів освіти та педагогічних працівників;
- Висвітлення в засобах масової інформації інноваційну діяльність педагогічних колективів та окремих педагогічних працівників;
- Організація роботи щодо забезпечення закладів освіти підручниками та навчально-методичними посібниками.
- Співпраця з управлінням освіти Черкаської ОДА, КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», відділом освіти Золотоніської міської ради та іншими установами освіти щодо професійного розвитку педагогів.
Шляхи реалізації
-Консультування педагогічних працівників з проблем сучасного розвитку освіти, організації освітнього процесу, досягнень психолого-педагогічних наук;
- Теоретична, науково-методична підтримка педагогів в інноваційній роботі;
- Консультативно-методична допомога педагогам в розробці індивідуальної траєкторії професійного та особистого розвитку;
- Інформаційне забезпечення педагогів із питань запровадження освітніх інновацій(ознайомлення педагогічних працівників із науковими процесами, рекомендаціями, іншими матеріалами);
- Розробка рекомендацій щодо впровадження інновацій у практику роботи освітніх закладів, надання консультативно- методичної підтримки в апробації теоретичних положень та методичних рекомендацій;
- Координація діяльності методичних кабінетів при навчальних закладах, методичних об’єднань;
- Надання консультативно - методичної допомоги педагогам в участі у конкурсах професійної майстерності;
- Вивчення потреб і надання практичної допомоги молодим спеціалістам, педагогічним працівникам у період підготовки до атестації;
- Формування електронної бази даних щодо перспективного педагогічного досвіду та інноваційної діяльності педагогічних колективів і окремих працівників, створення сучасних науково-методичних матеріалів, фондів довідкової методичної, психолого-педагогічної, наукової, науково-популярної та іншої літератури;
- Проведення масових заходів, спрямованих на поширення інформації щодо дослідно-експериментальної, науково-пошукової роботи, інноваційної діяльності навчальних закладів і окремих педагогічних працівників.
Очікувані результати
-Підвищення рівня професійної компетентності педагогів, спрямування їхньої роботи на реалізацію творчого потенціалу, пошук ефективних шляхів організації освітньої діяльності;
-Поліпшення якості дошкільної, загальної, середньої, позашкільної та інклюзивної освіти в цілому;
-Створення інформаційного простору в місті який забезпечить активну інтеграцію інноваційних технологій в освітній процес;
- Оновлення системи методичних заходів щодо розвитку професійної компетентності, інтелектуального потенціалу вчителів, поширення позитивного досвіду роботи.